OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI oraz Oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024

OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI oraz Oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024

OBSŁUGA WNIOSKÓW CEIDG - ZMIANA LOKALIZACJI

 

Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji informuje, że od 1 stycznia 2025 r. Referat ds. CEIDG dotychczas funkcjonujący w Wydziale Spraw Administracyjnych uległ reorganizacji i został włączony do Punktu Obsługi Przedsiębiorcy w Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji.
Zmienia się także lokalizacja, w której będą obsługiwani przedsiębiorcy. Od 20 stycznia 2025 r. sprawy związane z CEIDG będą załatwiane w nowej siedzibie przy ul. Zabłocie 22, w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 (budynek z ceglaną elewacją). W związku z przeprowadzką, w dniu 20 stycznia obsługa przedsiębiorców w dotychczasowej lokalizacji przy ul. Wielickiej 28a będzie już niemożliwa. Natomiast w nowej lokalizacji przy ul. Zabłocie 22 obsługa klientów w tym dniu będzie prowadzona do godziny 15:30.

Od 21 stycznia br. rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz składanie wniosków do CEIDG będzie możliwa w dwóch lokalizacjach:
1. Punkt Obsługi Przedsiębiorcy
ul. Zabłocie 22, Kraków
Czynne od poniedziałku do piątku 7.40 - 18.00
2. Punkt Obsługi Mieszkańców
Galeria Centrum Serenada, al. gen. T. Bora-Komorowskiego 41, Kraków
Czynne od poniedziałku do soboty 10.00 - 18.00

II.
Przypominamy, iż w okresie od 2 stycznia 2025 r. do 31 stycznia 2025 r. należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedanego alkoholu w roku 2024 i dokonać opłaty za korzystanie z posiadanych zezwoleń w 2025 r.

Termin ten jest nieprzekraczalny, a spóźnienie skutkuje koniecznością dokonania opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty rocznej, a nawet wygaśnięciem (utratą) zezwolenia.
O uznaniu wpłaty decyduje data zapłaty w kasie, data autoryzacji zlecenia przelewu bankowego lub data zlecenia przekazu pocztowego.

Sprawę złożenia oświadczenia i dokonania opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu można załatwić w następujący sposób:

1. Podczas osobistej wizyty w Urzędzie: Wydział Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, piętro VI, pokój nr 604.
2. Za pośrednictwem poczty - można wysłać dwa wypełnione i podpisane egzemplarze oświadczenia listem poleconym na ww. adres.
3. Z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń - więcej informacji o tej usłudze można uzyskać na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia .
4. Za pośrednictwem platformy ePUAP, z wykorzystaniem profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej, ewentualnie aplikacji mObywatel - bezpośredni link: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw /opis-uslugi/oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-poszczegolnych-rodzajow-napojow-alkoholowych/UMKr<https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw%20/opis-uslugi/oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-poszczegolnych-rodzajow-napojow-alkoholowych/UMKr .
5. Korzystając z Konta Przedsiębiorcy na portalu Biznes.gov.pl - więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03153
6. Korzystając z kalkulatora opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, dostępnego na stronie https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=27005<http://https:/www.bip.krakow.pl/?dok_id=27005 (można również w wyszukiwarce Google wpisać ,,kalkulator opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu Kraków”), po zalogowaniu się - jest to bardzo wygodna i prosta forma do naliczenia opłaty i złożenia oświadczenia (w takiej sytuacji, proszę pamiętać o konieczności dostarczenia do Urzędu oryginału oświadczenia w dwóch egzemplarzach - pocztą lub osobiście na dowolnym dzienniku podawczym UMK).
7. Poprzez stronę internetową https://urzad24.inpost.pl . Wiąże się to z koniecznością wypełnienia formularza, dokonania opłaty oraz umieszczenia przesyłki w paczkomacie InPost na terenie Krakowa.

Proszę pamiętać, że na dokonanie powyższych czynności jest tylko 25 dni roboczych, a punktów sprzedaży alkoholu w Krakowie, dla których trzeba dokonać naliczeń jest ponad 3000. Prosimy Państwa, aby nie odkładać złożenia oświadczenia na ostatnią chwilę.

Proszę również pamiętać, że po wyliczeniu opłaty np. za pomocą kalkulatora urzędowego, nie trzeba oczekiwać na decyzję naliczeniową z Urzędu. Można od razu wpłacić wyliczoną opłatę na konto. Przy obliczaniu opłaty proszę zwracać uwagę na końcowy termin ważności posiadanych zezwoleń. Jeśli termin ważności zezwolenia upływa w 2025 r. to opłaty dokonujemy tylko do daty ważności zezwolenia. Natomiast jeśli zezwolenie nie kończy się w 2025 r., czyli termin ważności zezwolenia obejmuje rok 2025 i kolejne, wówczas opłatę naliczamy za cały rok (wówczas następuje automatyczny podział na trzy raty).

WAŻNE INFORMACJE:
Druk oświadczenia można znaleźć na stronie:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=SA-7
W polu: “Szukaj usług zawierających:” należy wpisać: “SA-7”

Opłaty dokonać można:

1. Przelewem na konto: URZĄD MIASTA KRAKOWA, Wydział Podatków i Opłat, al. Powstania Warszawskiego 10, PKO BP 90 1020 2892 0000 5802 0590 0990,
2. W kasach Urzędu (od poniedziałku do piątku w godzinach: od 7.30 do 15.30),
3. Za pośrednictwem placówki pocztowej.
Oświadczenie powinno być podpisane czytelnie przez przedsiębiorcę lub osobę posiadającą stosowne pełnomocnictwo w aktach sprawy. Prosimy również o podanie na oświadczeniu numeru teczki, co przyspiesza załatwienie sprawy.
W tytule przelewu proszę wpisać: “opłata za zezwolenia”, a także podać adres punktu sprzedaży i numer teczki (widnieje na każdej decyzji naliczeniowej).

Informacji na temat opłat udziela Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi pod numerami telefonów: 12 616-9304 do 9307, 9190, 9122, 9255, 9322 i 9310.

Z wyrazami szacunku
Paweł Majka

WYDZIAŁ DS. PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI
Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Tel. + 48 12 61 61 562
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.