Grupy Wykonawcze - Polityka zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021 - 2028

Grupy Wykonawcze - Polityka zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021 - 2028

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem i planami naszych wspólnych działań na rzecz realizacji Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021 – 2028.
Co za nami?
II spotkanie Grup Wykonawczych Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021 -2028


Chociaż dla niektórych nastał już czas urlopów, to koniec czerwca i początek lipca okazał się niezwykle pracowity dla 3 grup warsztatowych, w skład których weszli przedstawiciele rynku turystycznego, środowiska naukowego oraz Miasta Krakowa . Grupy pracowały wspólnie po raz drugi w ramach spotkań z cyklu: Kraków. Miasto dla Wszystkich. Polityka zrównoważonej turystyki. Tym razem celem prac warsztatowych było przygotowanie przez uczestników kart projektów wybranych pomysłów, które powstały podczas pierwszego spotkania. Z kilkudziesięciu projektów uczestnicy w toku głosowania wybrali 9 najciekawszych, które z ich punktu widzenia powinny w pierwszej kolejności zostać zrealizowane w naszym mieście. Projekty zostały podzielone wg tematów Grup Wykonawczych: Gospodarka i Regulacje, Marketing, Programy i Produkty, co ma ścisły związek z rekomendacjami opisanymi w Polityce zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2018. Uczestników najbardziej zainteresowały projekty związane m.in. z programem Respect Kraków, nocną ofertą kulturalną i poprawą funkcjonowania miasta nocą, wykreowaniem nowego wydarzenia promującego Kraków, certyfikacją usług turystycznych i podnoszeniem jakości usług przewodnickich, czy promocją terenów zielonych Krakowa.
Prace warsztatowe z wykorzystaniem metody EventCanvas poprowadził dr hab. Krzysztof Celuch, jedyny certyfikowany trener tej metody w Polsce.
Warsztaty odbyły się 30 czerwca i 1 lipca w Pałacu Potockich.
Jeszcze raz bardzo dziękujemy Wszystkim, którzy przybyli i ciężko z nami pracowali pomimo ekstremalnego upału.
Co planujemy?
Forum Turystyki, które odbędzie się w drugiej połowie września. Podczas spotkania zaprezentujemy efekty czerwcowych warsztatów, doprecyzujemy wyniki badań ruchu turystycznego za rok 2021, porozmawiamy o ofercie turystycznej Krakowa i działaniach promocyjnych podejmowanych w sezonie 2022/2023.
Do zobaczenia po wakacjach!
Co wiemy?
Kraków potrzebuje Lokalnej Organizacji Turystycznej
Trwają prace nad powstaniem w Krakowie Lokalnej Organizacji Turystycznej (LOT), zgodnie z rekomendacjami uchwalonej przez Radę Miasta Krakowa w marcu 2021 r. „Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028”. Dokument powstał w odpowiedzi na potrzebę odbudowy turystyki w Krakowie po zapaści spowodowanej COVID-19. Obecnie konieczne jest również uwzględnienie negatywnych dla gospodarki turystycznej naszego miasta, skutków wojny w Ukrainie.
Więcej informacji:

https://www.krakow.pl/aktualnosci/261695,31,komunikat,krakow_potrzebuje_lokalnej_organizacji_turystycznej.html?_ga=2.256283855.59763994.1656926700-1206115082.1649753387
Co warto wiedzieć?
1. Kalendarium wydarzeń w lipiec – sierpień 2022 - PL pobierz https://www.krakow.pl/zalacznik/422620 ENG pobierz https://www.krakow.pl/zalacznik/422621
Kalendarium wydarzeń lato 2022-pobierz https://www.krakow.pl/zalacznik/418454
2. Oferta wydarzeń kulturalnych na portalu Kraków Culture: https://krakowculture.pl/
3. Gorąco zachęcamy do aktywnego wykorzystania w Państwa kanałach informacyjnych materiałów promocyjnych Krakowa. Do Państwa dyspozycji są:
I. Spoty promocyjne w ramach kampanii Wide Open – promocja turystyki aktywnej, biznes, kulinaria, kultura, wellness-spa, http://www.youtube.com/channel/UCEb8RMAbX-Gpy6D6xWAzw3Q>
Projekt partnerski UMK, UMWM i MOT wspierający rozwój turystyki Małopolski i Krakowa w kontekście przeciwdziałania skutkom pandemii COVID-19, z wykorzystaniem w działaniach promocyjnych najbardziej rozpoznawalnego na świecie polskiego brandu turystycznego jakim jest marka Krakowa. Projekt zakłada przeprowadzenie różnorodnych działań promocyjnych, przede wszystkim w Internecie, przy wykorzystaniu różnorodnych kanałów komunikacji i najnowszych narzędzi marketingowych. Kampania promocyjna w ramach projektu ruszyła 1 maja br.
II. Spoty promocyjne Krakowa przygotowane przez Wydział ds. Turystyki UMK:
https://www.youtube.com/watch?v=1irBxAvAkPI<https://www.youtube.com/watch?v=1irBxAvAkPI#_blank>
https://www.youtube.com/watch?v=SmwIyZUNFZA&t=1s<https://www.youtube.com/watch?v=SmwIyZUNFZA&t=1s#_blank>
https://www.youtube.com/watch?v=lR4uEaMQb7c&t=2s<https://www.youtube.com/watch?v=lR4uEaMQb7c&t=2s#_blank>
III. Filmy przygotowane przez ekspertów zewnętrznych
prof. Piotr Myśliwiec, o bezpiecznym Krakowie: https://eaes.eu/eaes2022/
Szymon Gatlik Poland is safe, Kraków is ready. Come and enjoy spring in Poland! https://www.youtube.com/watch?v=Fb_UbcaLpPU
IV. Filmy viralowe smoczej<https://www.youtube.com/watch?v=x-M0oKqpxoA> kampanii
W te wakacje Kraków Cię zasmoczy<https://www.krakow.pl/aktualnosci/260377,33,komunikat,w_te_wakacje_krakow_cie_zasmoczy.html?_ga=2.156810943.527429405.1652870009-995873338.1593071718>
Więcej:https://www.krakow.pl/aktualnosci/260377,33,komunikat,w_te_wakacje_krakow_cie_zasmoczy.html?_ga=2.124618636.766359806.1655100651-1206115082.1649753387
V. Artykuły
„Turyści są w Krakowie potrzebni”,
Turyści są w Krakowie potrzebni - Magiczny Kraków (www.krakow.pl)<https://www.krakow.pl/aktualnosci/259706,31,komunikat,turysci_sa_w_krakowie_potrzebni.html?_ga=2.197511977.748043524.1651045486-1296555749.1645017974>
„Zapraszamy do Krakowa” (dwutygodnik Kraków.pl nr 8 (305), 11.05.2022 r.<https://www.krakow.pl/zalacznik/417666>)
VI. Materiały informacyjne na miejskim portalu Kraków.pl, w zakładce Odwiedź Kraków: https://www.krakow.pl/odwiedz_krakow/264,glowna.html
VII. Spot reklamowy o City Helpers: CITY HELPERS w Krakowie 2022 (film promo) - YouTube <https://we.tl/t-Rgql7wKu3M>
VIII. Kampania Stories |50-20 spółki Kraków5020
To kampania z ekspatami w roli głównej, która pokazuje, dlaczego to właśnie Kraków wybrali na swoją biznesową destynację. Filmy i zapowiedź są dostępne tutaj: https://www.youtube.com/channel/UCbmCJcJjlvhTg5LcWjpMyAA/featured
Zachęcamy do udostępniania historii za pośrednictwem Państwa kanałów. Wszystkie filmy publikowane są na LinkedIn Kraków5020.
4. We wszystkich publikacjach mogą Państwo używać poniższych hasztagów:
#KrakowExperience; #experiencekrakow #krakowheritage #Kraków #Krakow #jestemkrakow #krakowplaces #krakowpl #krakówthehostcity #krakowtravel #visitkrakow #WideOpen<https://www.facebook.com/hashtag/wideopen?__eep__=6&__cft__%5b0%5d=AZVvb8gnLygGmZZEmjFE7JMwa2hsO4L0cV8WwoTrA96vIRDPUYb9jTp2cAA2KEsv10e-tE9_gR4H6_tZCiMlVAUj754MVtgV5gMd7sdQr3OFH--lxSXsRsO2vVnDheT78w30Oxvu9JHSzjH1tQUqSqmdXB_HRlGjpv7JuIlf9BYg-g&__tn__=*NK-R> #respectkrakow #krakowculture
5. Zapraszamy do śledzenia i polubienia informacji zamieszczanych na naszym FB i LinkedIn: Kraków<https://www.facebook.com/krakow.kierunek.miasto.dla.wszystkich>. <https://www.facebook.com/krakow.kierunek.miasto.dla.wszystkich> Kierunek: Miasto dla Wszystkich<https://www.facebook.com/krakow.kierunek.miasto.dla.wszystkich>. https://m.facebook.com/krakow.kierunek.miasto.dla.wszystkich
Udanego sezonu oraz miłego wypoczynku
życzy zespół Wydziału ds. Turystyki UMK